Stowarzyszenia branżowe: podsumowanie roku i prognoza

Cezary Wilemajtys, prezes SITE Poland, prezes United Partners: To będzie rok promocji elity polskiej branży incentive travel

Wydarzenie roku
SITE Poland promuje incentive travel w Polsce i z tego punktu widzenia zdecydowanym wydarzeniem roku jest podpisanie Białej Księgi w Dialogu Branżowym Dobry Przetarg. Reprezentowany w nim samodzielny stolik Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT), który ma na celu wypracować dobre praktyki zakupu usług incentive travel, to najlepszy dowód na jego rosnące znaczenie w obszarze narzędzi marketingowych.

Rozczarowanie
Za duże rozczarowanie uznaję wciąż znikomą znajomość nowych przepisów ustawy o imprezach turystycznych, która została podpisania w grudniu 2017. Wszystko wskazuje na to, że jej wejście w życie 1 lipca 2018 r. stanie się dużym szokiem dla nieznających jej przedsiębiorców, którzy znajdą się tego dnia w szarej strefie, ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Mój biznes
SITE Poland tworzy platformę do współpracy wszystkich uczestników programów incentive travel: agencji incentive travel, agencji DMC, hoteli, firm reprezentujących dostawców zagranicznych, linii lotniczych, pilotów i menedżerów realizujących programy. Zaletą naszej organizacji jest możliwość wykorzystania najlepszych praktyk z zagranicy, do wszechstronnego wykorzystania przez zróżnicowaną grupę naszych członków.

Prognoza
Najbliższy rok wykorzystam na promocję elity polskiej branży incentive travel. Zacznę od poszukiwania możliwości konsolidacji różnych inicjatyw branżowych. Już zaczęliśmy rozmowy o współpracy z innymi aktywnymi stowarzyszeniami, w tym z MPI Poland i SOIT. Przyjrzymy się ciekawym inicjatywom branżowym, często rozproszonym, działającym od wielu lat, potrzebującym szerszej prezentacji, również za granicą.

W ramach działań SITE Poland planuję powołać zespoły tematyczne, które zajmą się rozwojem środowisk potrzebujących większej promocji i konsolidacji działań. Do takiego działania zachęcam firmy przedstawicielskie, pilotów i menedżerów incentive travel oraz agencje DMC. Moim zdaniem dzięki współpracy i konsekwentnej promocji te trzy działy mogą najbardziej skorzystać na promocji i możliwości edukacji ze strony SITE Poland.

Chciałbym też promować najlepsze praktyki, te zakupowe, jak również związane z nową ustawą o imprezach turystycznych. Dużą rolę do odegrania w tym zakresie mają media branżowe. Moją ambicją jest stworzenie Polskiej Szkoły Incentive Travel, która powinna być dla całej Europy przykładem na wykorzystanie pomysłowości i energii naszego rynku. Prawdę mówiąc, gdy mówię moim kolegom z zagranicy, co się u nas dzieje, to stwierdzają, że wcale nie jesteśmy daleko od realizacji tego celu.

Data publikacji: 18 lutego 2018

 

President of the SITE Poland : Summary 2017, Forecast 2018

The key event of the year
SITE Poland is focused on promoting incentive travel in Poland. The key event, in this area, is surely the introduction of the White Paper of the Business Dialogue of the Good Pitch Initiative (more on www.dobryprzetarg.com.pl). One of the areas of this new Best Practice was solely devoted to the incentive travel procurement standards. It was run by the Society of Incentive Travel Organisers (SOIT - local organisation of the leading incentive travel agencies). SITE Poland will give SOIT all needed support to promote the new procurement standard.

Disappointment
This is a general picture of the industry that still needs further education of the new Tourism Law passed in December 2017. It is due to be enacted in July 2018 and that date will be the awaking moment for the business owners who forget to adopt the higher requirements of the new law.

My association
SITE Poland is a general meeting place for all actors involved in incentive travel program production: incentive travel agencies, DMC’s, hotels, representation agencies, airlines, tourleaders and incentive managers. The key benefit of the membership is the access to the international expertise that can be incorporated into the local field.

Forecast
2018 will be the time to promote the best of the best of the incentive travel in Poland. First I will look for the opportunities how to work together on the MICE initiatives in Poland. MPI Poland and SOIT are the obvious partners for closer cooperation. It is also important to have a look at interesting industry initiatives that would need further promotion, including international audience.

SITE Poland is planning to introduce the special focus teams with the aim to promote groups of players that would benefit from orchestrating their activities. I would like to see such special focus teams consisting of represtation agencies, tourleaders and incentive travel managers, and thirdly the local DMC’s. I think that the cooperation and promotion of these three sectors can be the most effective under the umbrella of the SITE Poland.

I would also like to show the best practice, including procurement process based on the Good Pitch initiative and the those based on the new Tourism Law. My big goal is to create and promote the Polish Incentive Travel Central Hub (PITCH), with the aim to showcase the energy and initiatives of the Polish market. And my contacts with the SITE colleagues from abroad prove that we are on the right path to achieve that goal.

This was published at meetingplanner.pl MICE portal on 18th February 2018.

Przeczytaj pozostałe artykuły

Kontakt

United Partners Sp. z o.o.
ul. Smyczkowa 12/31
02-678 Warszawa

tel. +48 22 207-20-01
e-mail: biuro@unitedpartners.pl

Cezary Wilemajtys - General Manager

e-mail: cezary.wilemajtys@unitedpartners.pl tel. +48 22 207-20-01

Ewa Mędrala-Odzinkowska - Incentive Account Director

e-mail: ewa.medrala@unitedpartners.pl kom. +48 506-080-803